Zawód infobroker

Sabina Cisek (redaktorka naukowa, autorka), Aneta Januszko-Szakiel (redaktorka naukowa, autorka)
Renata Augustyn (autorka), Barbara Baczyńska (autorka), Iga Bałos (autorka), Jarosław Boruszewski (autor), Marta Dzienkiewicz (autorka), Aleksandra Fajfer (autorka), Katarzyna Grabarz (autorka), Karolina Imiołek-Stachura (autorka), Olga Kalińska (autorka), Agnieszka Korycińska-Huras (autorka), Sebastian Machlowski (autor), Marcin Meller (autor), Anna Pengal-Irlik (autorka), Stanisław Skórka (autor), Izabela Swoboda (autorka), Jadwiga Wierzbicka (autorka), Tadeusz Wojewódzki (autor), Joanna Zwolińska (autorka)

Tytuł i podtytuł:     Zawód infobroker. Polski rynek informacji
Cena okładkowa:     69 zł
Oprawa:     miękka
Liczba stron:     328
Format:     B5
Język:     polski
Wydanie:     pierwsze
Data wydania:     31.05.2016
Dostępne formaty:     książka drukowana
ISBN:     978-83-63391-15-7

Opis

Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja będąca kompleksowym omówieniem infobrokeringu, czyli profesjonalnego, odpłatnego wyszukiwania i opracowywania informacji na zlecenie. Autorzy, specjaliści reprezentujący różne ośrodki akademickie i podmioty gospodarcze, szczegółowo opisują teoretyczne i praktyczne zagadnienia brokeringu informacji w Polsce, do których należą m.in.:

  • funkcje i specyfika zawodu brokera informacji, wymagane kompetencje, umiejętności i tryb kształcenia infobrokerów, rozpoczynanie działalności,
  • kodeksy etyczne funkcjonujące w środowiskach profesjonalistów informacji oraz przepisy prawne i ich interpretacja,
  • współpraca infobrokera z klientem, identyfikacja jego potrzeb i spełnianie oczekiwań, potencjalne źródła konfliktu oraz mediacje,
  • infobrokerstwo systemowe: przekazywanie treści, znaczenie wiedzy i zarządzania nią w organizacji, związek między poziomem kultury infobrokerskiej a merytoryczną decyzyjnością organizacji, kwantyfikowanie wiedzy, optymalizacja procesów informacyjnych i komunikacyjnych,
  • audyt zarządzania wiedzą,
  • różne aspekty informacji i ich znaczenie w działalności infobrokerskiej: jakość, architektura i zasady projektowania informacji, typy źródeł informacji, rodzaje i cechy opracowań infobrokerskich,
  • metody pracy infobrokera – strategie pozyskiwania informacji, zjawisko głębokiego Internetu i sposoby docierania do jego zasobów, bieżące monitorowanie informacji, darmowe narzędzia i podstawowe metody wykorzystywane do gromadzenia informacji z ogólnodostępnych źródeł internetowych.

Adresaci

Książka będzie przydatna nie tylko praktykom i teoretykom infobrokeringu, ale również bibliotekarzom, menedżerom, studentom zarządzania informacją i kierunków pokrewnych oraz innym osobom związanym z działalnością informacyjną.